Jak začít podnikat na internetu

jak začít podnikat na internetu

jak začít podnikat na internetu

Denně přibývají noví nadšenci, kteří se přidávají k internetové prodejní komunitě. Zakládají si eshopy nebo jiné výdělečné stránky a doufají, že právě oni budou úspěšní. Přibližně 50% takových eshopů ale nepřežije první rok fungování. Jak to tedy udělat, aby právě ten vás obchodní plán vyšel a rozjeli jste úspěšné podnikání přes internet?

Nepodceňujte přípravu, která předchází spuštění vašeho projektu.
Můžete si udělat analýzu trhu a zjistit, jestli je něco, co na něm chybí. Něco, co zákazníci potřebují, ale nikdo to ještě nenabízí. To je jedna z možností, tedy zaplnit prázdné místo na trhu.
Druhou možností je zvolit si obor, který je vám sympatický a kterému třeba trochu rozumíte, ke kterému máte vztah, a nabídnout zákazníkům něco „trochu jiného“ než nabízí konkurence. Lišit se můžete v mnoha věcech, můžete mít trochu jiný sortiment, speciální zákaznickou péči, originální popisky zboží, prostě něco, co vás odliší od konkurence a vy nezapadnete do šedé zóny stovek stejných eshopů.

Poznejte svého budoucího zákazníka
Kdo bude vaším zákazníkem? Proč by měl nakoupit právě u vás a ne u konkurence? Co všechno mu nabídnete? Zkuste si vytvořit co nejpřesnější profil vašich budoucích zákazníků. Čím pro něj budete zajímaví? Zkuste se poptat po okolí, co jim v daném oboru chybí, co jim při nakupování vyhovuje a co jim naopak vadí. Sbírejte informace, na základě kterých pak můžete svůj byznys plán vyprofilovat.
Prozkoumejte detailně svoji konkurenci. Co nabízí, jakým způsobem, co se vám u ní líbí a kde má třeba nějaké slabiny. Nekopírujte konkurenci, analyzujte ji a z této analýzy pak vycházejte.
Čím více času věnujete přípravě a analýzám, tím spíše máte naději na úspěch. Přípravy ale neprotahujte donekonečna, stanovte si cíl, nebo datum, do kterého svůj projekt spustíte.

Když máte rozmyšlené všechny detaily svého podnikání, můžete je začít realizovat
Když budete podnikat, je potřeba založit si živnost nebo firmu. Živnost založíte tím, že si necháte vystavit živnostenský list, to vám udělají na živnostenském úřadě a stojí to 1000 Kč. Můžete si vybrat okruh podnikání, témat může být i více, záleží na vás, čím vším se chcete zabývat. Po vystavení živnostenského listu jste oficiálně podnikatel se všemi právy i povinnostmi. Povinností je především platba zdravotního a sociálního pojištění a přihlášení se na finančním úřadě.
Pokud si chcete zakládat společnost s ručením omezeným, vyjde vás to na 200 tisíc. K provozu eshopu vám ale bohatě stačí živnost, záleží jen na vás, jaké máte podnikatelské záměry do budoucna.

Internetový obchod potřebuje samozřejmě prostor na internetu, ve kterém bude fungovat. Již ve fázi zkoumání trhu si můžete registrovat doménu. Čím dříve, tím lépe, protože byste o ni mohli přijít a to by byla zbytečná ztráta. Registrace domény stojí několik stovek za rok, což je oproti ostatním věcem příjemně malá investice, proto ji neodkládejte. S doménou souvisí také hosting, což je prostor na vzdáleném serveru, kam budete nahrávat svoje data. Abyste mohli spustit svůj nový eshop, budete potřebovat tým lidí, kteří vám ho připraví. Eshop musí nějak vypadat, budete tedy potřebovat grafický návrh, ten je pak potřeba nakódovat, aby fungoval jako web, k tomu je potřeba programátor.

Pokud máte rádi předpřipravená řešení, je zde možnost si zakoupit takzvanou ready made společnost. Je to již založená společnost, která je zapsaná v obchodním rejstříku a má složený základní kapitál. Je to společnost na klíč, u které můžete začít okamžitě podnikat a webové stránky dostanete jako bonus zdarma. Ušetří vám to spoustu papírování, návštěvy jednotlivých úřadů, může vám to usnadnit začátky podnikání.
Všechno, co souvisí s provozem webových stránek, lze zakoupit na klíč. Můžete tak získat samotný web, který bude funkční a připravený pro vkládání nového zboží či služeb. Logo, eshop, vizitky, letáky či firemní časopisy, to vše by vám zabralo měsíce vyjednávání a starostí, při zakoupení ready made společnosti si tyto problémy ušetříte a dostanete již hotové řešení. Prakticky všechny úkony spojené s vedením společnosti je možné svěřit firmě, která se o to postará. Od účetnictví, přes daňové přiznání, po právní služby až po zveřejňování zákonem stanovených údajů o společnostech na internetu.

Důležitou součástí spuštění nového projektu je jeho propagace.

Když o vás zákazníci nebudou vědět, jen těžko je přilákáte na svoji stránku. Pokud si chcete zajistit příliv potenciálních zákazníků na váš eshop, je potřeba, abyste byli vidět a aby o vás bylo slyšet. Nejspíš si vybavíte kampaně již známých značek, které je spouštění ještě před samotným uvedením produkty či služby. Můžete si najmout mediální agenturu, nebo specialistu, který udělá tuto práci na vás. Pokud si chcete tyto věci řešit sami, měli byste si udělat plán, jakým způsobem budete svůj obchod propagovat. Pokud se jedná o eshop, největší objem propagace se bude samozřejmě odehrávat na internetu.
Jako první se můžete registrovat do katalogů vyhledávačů jako je seznam.cz nebo centrum.cz, základní verze nic nestojí. Další možností zviditelnění jsou reklamní systémy, které nabízejí tzv. platbu za proklik (PPC reklama), nejznámější jsou AdWords od Google a Sklik od Seznamu. Můžete si také vyhledat weby, které nějakým způsobem souvisí s vaším zbožím, a nabídnout jim provizi z prodeje, pokud si u sebe na stránku umístí reklamní banner a zákazník přes tento banner přijde k vám a nakoupí. Jsou to takzvané affiliate programy. Zde se neplatí za umístění ani za proklik, platí se jen v případě, kdy vy generujete nějaký zisk.
Dalším nástrojem jsou fulltextové vyhledávače, které si váš e-shop najdou samy. Čím lepší optimalizace pro vyhledávače, tím se bude váš eshop zobrazovat na vyšším místě.
Existují také katalogy eshopů, kam si můžete svůj projekt zdarma přidat. V posledních letech se stala efektivní formou propagace reklama na sociální síti, především na facebooku. Pokud rozjíždíte nový projekt, určitě stojí za to si vytvořit profily na sociálních sítích (facebook, instragram, twitter popřípadě jiné), zde můžete uveřejňovat novinky, komunikovat se zákazníky, získávat zpětnou vazbu, propagovat své výrobky, prostě dát o sobě vědět. Reklama na facebooku, pokud je správně vytvořená, může být hodně účinná, protože cílí například jen na určitou věkovou skupinu s určitými zájmy a reaguje na klíčová slova. Především mladší generace je zvyklá denně komunikovat také přes instagram či twitter, čím více různých sítí založíte, tím větší masu potenciálních zákazníků máte možnost oslovit. Tyto sítě by ale měly být opravdu funkční, jen pravidelné a zajímavé příspěvky zajistí příliv nových odběratelů. Když je sociální kanál „mrtvý“ a nikdo zde nereaguje na příspěvky, zákazníky to spíše odradí.

Pokud hodláte budovat svoji vlastní značku, je spousta berliček, které vám v tom mohou pomoci. Co vám ale jistojistě přidá na hodnotě, je poctivost a slušný přístup k zákazníkům. Uvádějte o sobě a o svém zboží co nejvíce informací, nevymýšlejte si a nic nezatajujte. Pravidla nákupu formulujte jasně, nezamlžujte dodací lhůtu, pokud něco slíbíte, snažte se to za každou cenu dodržet, pokud to z nějakého neočekávaného důvodu nevyjde, nebojte se zákazníkovi omluvit a případně mu nabídnout nějakou satisfakci.

Ať už si budete jednotlivé kroky svého podnikáni řešit sami, nebo si koupíte založení společnosti na klíč, nejúčinější propagací vašeho eshopu jsou dobré reference od nakupujících popřípadě doporučení spokojeného zákazníka. Pokud nebyl zákazník z nějakého důvodu spokojený, nemávněte nad tím rukou, snažte se problém dodatečně vyřešit a pro příště se z něho poučit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *